یازدهمین نمایشگاه عمران و ساختمان کیش

يازدهمين نمايشگاه عمران و ساختمان کیش و کنفرانس صنعتی‌ سازی ساختمان

زمان : 5 تا 8 خردادماه 1394

توضیحات :

یازدهمین نمایشگاه عمران و ساختمان کیش و کنفرانس صنعتی‌سازی ساختمان

یازدهمین نمایشگاه عمران و ساختمان کیش و کنفرانس صنعتی‌سازی ساختمان توسط سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، برای سومین سال متوالی، به مدت 4روز با حضور برخی از مسوولان و مدیران وزارت راه و شهرسازی، اتاق تعاون کشور، تعدادی از شرکتهای داخلی و خارجی در جزیره کیش برگزار گردید.
 مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه عمران و ساختمان روز سه‌شنبه 5خرداد 94 با قرائت پیام دکتر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سخنرانی ایرج نديمي ریيس فراكسيون تعاون مجلس شوراي اسلامي، حمید کلانتری معاون امورتعاون وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی، دکتر منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی وتشکل‌های حرفه‌ای و سرپرست دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، مهدی موذن ریيس سازمان نظام كارداني ساختمان كشور و بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون کشور در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.
 در این مراسم، دکتر شیبانی اصل با تشکر از سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری این نمایشگاه گفت: توسعه مهندسی ساختمان از ارکان مهم درصنعت ساختمان است. وی با تاکید بر ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی و رسیدن به ایده‌آل‌های مطلوب دراین صنعت، افزود: با توجه به شایستگی و توانمندی مهندسان ایرانی باید در بحث ضوابط اجرایی و نیروی انسانی متبحر به جایگاهی برسیم که در تمام دنیا از مهندسان و دست اندرکاران صنعت ساختمان کشورمان به عنوان برترین ها یاد شود. همچنین باید بحث اخلاق مهندسی در پروژه ها و ساخت و سازها توسط مهندسین رعایت گردد. ایشان افزودند: کاربرد واژه سنتی‌ در مقابل واژه صنعتی خیلی درست نیست، چراکه ساخت و سازهای سنتی در کشور انجام می‌شود که بسیار ارزشمند است. صنعتی‌سازی باید به این مفهوم در نظر گرفته‌شود که ساختمان به معنای تولید کارخانه‌ای در مقابل ساخت و ساز در محل یا ساخت و ساز دستی است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نظام اداری ساخت و ساز نواقصی دارد، ادامه داد: توجه به اقلیم کشور و استفاده از مصالح مناسب برای ساخت و ساز، اصلاح نظام اداری و اجرای مباحث مقررات ملی ساختمان می‌تواند به ارتقای کیفیت و ماندگاری بالای ساخت و سازها کمک کند. ايشان با اشاره به اینکه استفاده از فناوری های نوین می‌تواند روند ساخت و سازها را از سنتی به صنعتی تغییر دهد، افزود: سرمایه‌گذاری، ایجاد تسهیلات صنعتی‌سازی، مکان یابی مناسب برای کارخانه‌ها، حضور پررنگ مهندسان، کاردان‌ها و دست‌اندرکاران صنعتی‌سازی که با فناوری‌های روز دنیا آشنا هستند، می‌تواند ما را به صنعتی‌سازی سوق دهد.
در ادامه کلیه مدعوین از یازدهمین نمایشگاه عمران و ساختمان کیش بازدید بعمل آورده و با دستاوردهای صنعتی سازی و فناوری‌های نوین صنعت ساختمان که توسط شرکت‌های داخلی و خارجی ارائه گردیده بود آشنا شدند. همچنین در مورخ 6 خرداد 94 کنفرانس صنعتی سازی ساختمان در محل سالن همایش‌های بین‌اللملی کیش برگزار گردیده و مباحث فنی ساخت و ساز و صنعتی سازی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و بحث آموزش و ترویج مقررات ملی ساختمان مورد تاکید حاضرین قرار گرفت.